Köpeklerde Aspirin Zehirlenmesi Belirtileri ve Yapılması Gerekenler

2 yıldan fazla önce

  • Paylaş:

Köpek bakımında en sık yapılan hatalardan biri beşeri yani insanlar için üretilmiş ilaçları veteriner önerisi dışında köpeklere vermektir. Evet, bazı beşeri ilaçlar köpekler için de kullanılır ancak bu ilaçların dozaj ayarlamasını yapabilecek tek kişi tabi ki veteriner hekimdir.

Bu nedenle henüz yazımızın ilk satırlarındayken köpeğinize asla veteriner hekim önerisi dışında ilaç vermemeniz gerektiğini söyleyelim; unutmayın köpeğinize iyi niyetle vereceğiniz bazı ilaçlar zehirlenmesine hatta hayatını kaybetmesine bile neden olabilir ve aspirin de bu ilaçlardan biridir.

Köpeklerde aspirin zehirlenmesi genellikle dikkatsiz köpek sahiplerinin ortada bıraktığı aspirinleri yaramaz, meraklı ve obur kuçuların bulup mideye indirmesi sonucunda ortaya çıkan bir durum ve köpeklerin hayatına dahi mal olabiliyor.

Belirtiler

Köpeklerde aspirin zehirlenmesi belirtileri şunlardır;

  • Kusma
  • İshal
  • Mide bulantısı
  • Kanlı dışkı
  • İştahsızlık
  • Uyuşukluk
  • Halsizlik
  • Hızlı nefes alma
  • İlerleyen aşamada nefes alma güçlüğü
  • Depresyon
  • Huzursuzluk
  • Koordinasyonda bozulma
  • Aşırı su içme

KÖPEĞİNİZDE YUKARIDA SAYDIĞIMIZ BELİRTİLERİN BİR YA DA BİR KAÇI VARSA HİÇ ZAMAN KAYBETMEDEN EN YAKIN VETERİNERE GÖTÜRMELİSİNİZ! AYRICA KÖPEĞİNİZİN ASPİRİN YEDİĞİNİ GÖRÜRSENİZ YA DA BU KONUYA İLİŞKİN BİR ŞÜPHENİZ DE VARSA YİNE ZAMAN KAYBETMEDEN VETERİNERE BAŞVURMALISINIZ!

Tedavi

Hemen her zehirlenmede olduğu gibi köpeklerde aspirin zehirlenmesinde de ilk yapılması gereken köpeğin midesinin yıkanmasıdır. Ancak elbette en doğru tedavi yöntemine karar verecek ve uygulayacak olan veteriner hekimdir!

2 yıldan fazla önce

  • Paylaş: