Köpeklerde Hap Zehirlenmesi

5 ay önce

  • Paylaş:

Köpeklerde hap zehirlenmeleri vakalarında en yaygın neden, fazla ilaçların (hapların) yutularak aşırı doza maruz kalmadır. Bu hapların çoğu, köpekler hastalandıklarında rahatça yutabilsinler diye tatlandırılır ve lezzetlendirilir. Durum böyle olunca açıkta bırakılan haplar lezzetli kokularıyla köpekleri cezbedebilir ve siz daha farkında olmadan ilaç paketindeki bir çok tablet köpeğiniz tarafından yutulabilir.

Hap zehirlenmelerinde görülen bir diğer faktör ise reçetesiz satılan ilaçlardır. Genellikle dikkate alınmayan şey: bir insana verilen dozun hayvanla aynı doza sahip olmayacağıdır. Yanlış dozlar sonucunda, yani aşırı dozlar ile zehirlenmeler kaçınılmaz olacaktır.

Örneğin bir asetaminofen ağrı kesicisinin iki tableti orta büyüklükte bir köpek için ciddi organ hasarlarına neden olabilir. Çünkü hayvanlar ilaçları detoksifiye (zehiri ortadan kaldıracak) edecek doğal enzimlere sahip olmadıklarından dolayı ibuprofen ve asetaminofen gibi ilaçlar köpekler için çok tehlikeli haplardır.

Köpeklerde Hap Zehirlenmesi Belirtileri Nelerdir?

Hap zehirlenmesinden etkilenen köpekler aşağıdaki gibi semptomları gösterebilir:

  • Kusma
  • Letarji
  • Karın ağrısı
  • İştah kaybı
  • Aşırı tükürük salgısı
  • Koordinasyon eksikliği

Köpeklerde Hap Zehirlenmesi Sebepleri Nelerdir?

  • Veteriner hekimin köpeğiniz için uygun dozda ilaç reçete etmemesi
  • İnsan ilacının tüketimi
  • Antihistaminikler
  • Uyku tabletleri
  • Diyet hapları
  • Kalp hapları
  • Kan basıncı hapları
  • Ibuprofen
  • Asetaminofen

Bu tip zehirlenmeler yaşamak istemiyorsanız eğer köpeğiniz için uygun ilaç ve doz konusunda daima veterinerinize danışın. Aynı zamanda evinizdeki ilaçları, tercihen kilitli bir dolabın içinde, köpeğinizin erişemeyeceği güvenli bir yerde tutmaya dikkat edin.

5 ay önce

  • Paylaş:

ÇOK OKUNANLAR
İLGİLİ SORULAR